Páxinas

luns, 16 de marzo de 2020

TRABALLAR SEN LIBRO DE TEXTO. NOVAS PEDAGOXÍAS.

Traballar sen libro de texto non quere dicir traballar con fichas!

Trátase de novas pedagoxías e outra forma de traballar necesaria neste século  XXI. 

Marco lexislativo que temos que cumprir e polo que programamos a nosa actividade:



1. Comunicación Lingüística
2. Competencia matemática e tecnoloxía
3. Competencia dixital
4. Aprender a aprender
5. Competencias sociais e cívicas
6. Sentido de Iniciativa e espírito emprendedor
7. Conciencia e expresións culturais 


Agúns ESTÁNDARES de Avalación:
  • Manifiesta autonomía na planificación e execucións de tarefas e ten iniciativa na toma de decisións.
  • Reflexiona sobre o traballo realizado, saca conclusións de como traballa e aprende e elabora estratexias seguir aprendendo.
  • Utiliza estratexias para traballar de forma individual e en Equipo mostrando habilidades para a resolución pacífica de conflictos.
  • Identifica e valora as súas habilidades persoais.
Competencias e habilidades útiles para a vida. Alfabetización Emocional. Convivencia, socialización e traballo en Equipo. Estándares de Avaliación competencial...

Ten sentido tratar todo isto por un libro de texto individual? Ou teremos que procurar outros medios e recursos?

NOVAS PEDAGOXÍAS
  • Traballo  por Proxectos.
  • Traballo Cooperativo.
  • Aprendizaxe Dialoguístico.
  • The Flipped Classroom
Daquela facemos unha Programación de curso que poda incluír todo isto a traballar. Importantes son os Equipos do centro e a súa coordinación:
  • Equipo de Biblioteca
  • Equipo de Actividades Complementarias e Extraescolares
  • Equipo de Dinamización da Lingua e a Cultura Galega
  • Voz Natura
Dende setembro planifícase como se vai a traballar. Concrétase a Proposta segundo o Calendario Escolar e o Decreto de Currículo e a metodoloxía acordada no centro.

Como traballar na casa? Como poden axudar as Familias?
  • Estando en contacto coa titora e titor. Coñecer o traballo que se fai na aula. Confianza e seguimento!
  • Interactuando, dialogando coa nena ou neno deixándolle a ela ou el o protagonismo directo da aprendizaxe. Deixándolle que erre pero apoiando sempre o seu traballo. Reflexionar sobre o traballo feito.
  • Acompañamento. Facer preguntas pero que sexa ela ou el o que resolva. Que tes que facer? Como o podes facer? Cal cres que pode ser o primeiro paso? (...) Como o fixeches? Que aprendiches? Como podes reflexar o teu aprendizaxe para compartir na clase?
  • Horario de Estudo. Marcar un tempo DIARIO para LER e para facer tarefa de estudo (investigación e elaboración dun  do Caderno de Aprendizaxes).


  • Facilitar o acesso á Cultura: Bibliotecas, Teatro, Concertos didácticos, Contacontos,.. Axudar na súa formación como Público respectuoso.

 Libros: Libros da biblioteca recomendados, Libros informativos sobre os temas a traballar, dicionarios e lecturas varias. Libros disco para mellorar a escoita e a letra escrita...

Ningún comentario:

Publicar un comentario