No DSM-V, nos Trastornos da Comunicación, non se recolle o termo "específico" quizais polo impacto que a linguaxe ten na vida dun neno ou nena no ámbito escolar.
En Galicia temos unha asociación ATELGA, Asociación TEL Galicia. Entra na páxina e infórmate máis...
http://www.atelga.es/
Como podemos descubrir a un alumno ou alumna con TEL?
Sospeitamos se...
- Non está adquirindo ben o desenvolvemento normal da linguaxe.
- Tarda en comprender e tarda en falar.
- O seu desenvolvemento da linguaxe sucede con moito esforzo.
- Non poden secuenciar ben os sonidos...
- Na sintaxe...cambia o rótulo das palabras!E ás veces a secuencia ou a orde.
- Os seus problemas de linguaxe acarrean problemas de relación e de comportamento social.
- Limitado na expresión e tamén na compresión.
- Os problemas de linguaxe reflicten conductas inadecuadas, problemas de comunicación , frustración e enfado.
- Peculiaridades atencionales curriculares.
- Moitos problemas de evocación e recuperación das palabras.
- Memoria de traballo tocada, limitada.
O noso sistema educativo e demasiado verbal! Ollo co que estamos pedindo en cada momento!
Ollo cos problemas de discriminación auditiva e as representacións fonolóxicas inadecuadas.
CÓMO FACEMOS ANTE UN TEL?
O primeiro, informar aos titores e profesorado. Que é un TEL e como se pode traballar para mellorar aspectos.
Uso de Apoios Visuales
Os implicados (equipo docente) deben de encontrar momentos para reunirse e coordinarse. Coherencia.
Uso de Apoios Visuales. Apoios Visuales para a comprensión.
Algo que funciona: debuxamos o que el ou ela nos di! Así nos fan as correcións e incorporamos informacións!para que se pareza ao vivido e ao que queren expresar.
Programa de Intervención Individualizada. Escribir e debuxar (gráficamente) o que queremos que entenda. Lecturas, enunciados,...
Planificación centrada na familia. Programar reunións coa familia. informar, comentar,...
Intervención Ecolóxica. Impacto na súa vida cotidiana! Antes de centrarse en contidos puramente curriculares, poñer atención en contidos moi significativos da súa vida diaria.
Axustarnos ao neno ou nena que nos necesita! Atender á realidade do neno ou nena.
Necesitamos outro enfoque para traballar a lectura...
HABILIDADES. Explicar ben o significado dos enunciados. Traballar cos compañeiros e traballar coa titora!
Facilitar interaccións sociais positivas cos seus compañeiros, traballando.
Adaptar os exames (tempo, exame oral...)
"Un colexio implicado é máis que un titor implicado"
O primeiro é...comprendelo!
Que significa que teña TEL? Empatizar,para axustarse ao neno ou nena.
É necesario estar en alerta...Estarame comprendendo?
Facilitar que se poda expresar, contido visual.
As titoras poden aproveitar os recursos de PT e AL para as súas clases.
Adaptar os exames. Períodos de Des_stress.
Importante: tunear os libros! Rótulos, posit, pegatinas,...resume do enunciado, debuxiños! Traballar o significado dos enunciados! Algúns enunciados son ambiguos. Secuenciar e separar as preguntas e secuenciar o que piden as preguntas. Proporcionar orde e estructura!
Isto só son as primeiras ideas e apuntamentos.
As fontes veñen da man de Mac Monfort e o Grupo Deletrea. Raquel Ayuda Pascual, do mesmo Grupo Deletrea estivo a finais de setembro en Santiago de Compostela explicando o concepto de TEL e as ideas aquí resumidas.
CÓMO FACEMOS ANTE UN TEL?
O primeiro, informar aos titores e profesorado. Que é un TEL e como se pode traballar para mellorar aspectos.
Uso de Apoios Visuales
Os implicados (equipo docente) deben de encontrar momentos para reunirse e coordinarse. Coherencia.
Uso de Apoios Visuales. Apoios Visuales para a comprensión.
Algo que funciona: debuxamos o que el ou ela nos di! Así nos fan as correcións e incorporamos informacións!para que se pareza ao vivido e ao que queren expresar.
Programa de Intervención Individualizada. Escribir e debuxar (gráficamente) o que queremos que entenda. Lecturas, enunciados,...
Planificación centrada na familia. Programar reunións coa familia. informar, comentar,...
Intervención Ecolóxica. Impacto na súa vida cotidiana! Antes de centrarse en contidos puramente curriculares, poñer atención en contidos moi significativos da súa vida diaria.
Axustarnos ao neno ou nena que nos necesita! Atender á realidade do neno ou nena.
Necesitamos outro enfoque para traballar a lectura...
HABILIDADES. Explicar ben o significado dos enunciados. Traballar cos compañeiros e traballar coa titora!
Facilitar interaccións sociais positivas cos seus compañeiros, traballando.
Adaptar os exames (tempo, exame oral...)
"Un colexio implicado é máis que un titor implicado"
O primeiro é...comprendelo!
Que significa que teña TEL? Empatizar,para axustarse ao neno ou nena.
É necesario estar en alerta...Estarame comprendendo?
Facilitar que se poda expresar, contido visual.
As titoras poden aproveitar os recursos de PT e AL para as súas clases.
Adaptar os exames. Períodos de Des_stress.
Importante: tunear os libros! Rótulos, posit, pegatinas,...resume do enunciado, debuxiños! Traballar o significado dos enunciados! Algúns enunciados son ambiguos. Secuenciar e separar as preguntas e secuenciar o que piden as preguntas. Proporcionar orde e estructura!
Isto só son as primeiras ideas e apuntamentos.
As fontes veñen da man de Mac Monfort e o Grupo Deletrea. Raquel Ayuda Pascual, do mesmo Grupo Deletrea estivo a finais de setembro en Santiago de Compostela explicando o concepto de TEL e as ideas aquí resumidas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario