En qué consiste? Que é unha adaptación de acceso?
ACCESO= ENTRADA ou PASO.
Pois...Existen casos de alumnado que por limitacións sensorias na vista e/ou no oído (xusto as canles máis importantes de entrada de información) presentan desfase curricular porque non poden acceder ao currículo. Necesitan adaptacións para facilitar o acceso ao currículo. Non se trataría de una adaptación do currículo a niveles máis baixos. Se non facilitamos o acceso non solucionamos nada!
As adaptacións de acceso son previas e prioritarias ás adaptacións propiamente curriculares.
E por que teñen dificultades? Cales son as dificultades de acceso?
Xa dixemos noutras ocasións que o sistema educativo é demasiado verbal. Moita información dase de xeito oral. As persoas que non escoitan ou non escoitan ben, pérdense toda esa información. Sen apoios visuais resíntese a comprensión da demanda e do contido. Como a información non entra, tampouco se procesa e ,daquela, non se pode expresar resposta...nin oral nin por escrito, claro!
É cuestión prioritaria e deber dos docentes facer posible a entrada de informacións.
COMUNICACIÓN E METODOLOXÍA, son as claves.
Sen comunicación non é posible o currículo! Aseguremos a comunicación e a inclusión social primeiro. Non só na aula, tamén a nivel centro.
É moi importante o xeito de presentarlle a información. Os canles!
Narrar para a cega e debuxar para a xorda!
O apartado máis importante para adaptar é a METODOLOXÍA. Describir detalladamente CÓMO imos a asegurar o acceso á vida escolar e ás aprendizaxes.
COMUNICACIÓN AUMENTATIVA E ALTERNATIVA. Incrementar as súas interacións comunicativas en cantidade e sobre todo en calidade.
Comprender e facerse entender dentro do seu contexto é un obxectivo prioritario.
É penoso ver como ,en moitos casos, docentes e até Inspectoras de Educación non recoñezan a existencia e importancia de tipo de Adaptacións e se obstinen rigurosamente a Adaptacións curriculares segundo a Orde do 6 de outubro do...1995!
Adaptación curricular sen adaptación previa de acceso? Non ten sentido!
Sei de titoras moi implicadas que axustan as súas metodoloxías de aula, buscan, estudan e fan boísimas adaptacións reais e útiles. Sei dalgunha inspectora que tira abaixo todo ese traballo por non entendelo e , por riba, esixe unha desas Adaptacións curriculares "paripé" por asignaturas, das que siguen medindo o académico e o curricular, as mesmas que aseguran o suspenso e a non promoción.
Criterios como o grupo de referencia, o entrenamento en Comunicación Aumentativa e alternativa, a Competencia Lingüística non son valorados, nin respetados.
Que obsesión cos contidos curriculares e a non promoción deste alumnado. Que se teme? Que titulen?
Que titulen sen saber o que é "a sílaba tónica"? Vaia...!
Ás veces non as pensamos!
Totalmente de acordo.
ResponderEliminar